Uspješan nastup kompanije Wagner Automotiv iz Gradačca na sajmu dobavljača automobilske industrije u Wolfsburgu - IZB2022

U okviru projekta “HelpDesk – Business Information Hub” podržano učešće bh. kompanija na međunarodnim sajmovima, a sve u cilju boljeg predstavljanja na svjetskom tržištu, te umrežavanja i povećanja konkurentnosti

Wagner Automotiv kompanija iz Gradačca po drugi put je uzela učešće na IZB sajmu u Wolfsburgu u Njemačkoj, koji je u oktobru mjesecu ove godine održan nakon četverogodišnje pauze uzrokovane pandemijom Covid-19. Privredna kriza izazvana koronavirusom jedinstvena je u dosadašnjoj ekonomskoj historiji, kako po načinu i brzini nastanka, globalnom obuhvatu, tako i posljedicama. Pogodila je sve sektore, kako u svijetu, tako i u Bosni i Hercegovini.

I automobilska industrija značajno je pogođena ovom krizom. Do tog momenta proizvodnja u autoindustriji premašivala je potražnju, a onda se situacija posve promijenila. Zavladala je neizvjesnost, proizvodni procesi su u velikoj mjeri prekinuti, došlo je do smetnje u logističkim lancima, porasle su cijene sirovina, itd.

O značaju autoindustrije na globalnom nivou ne treba ne govoriti. To je jedna od najbrže rastućih industrija i zapošljava ogroman broj radnika. Na primjer, samo ova industrijska grana u BiH u ukupnom izvozu učestvuje sa nekih 900 miliona KM! Sigurno da je potrebno vrijeme za oporavak od pandemije u svakom smislu, ali situacija se vraća u normalu. Svaki novi dan predstavlja novu priliku.

Tako se i međunarodni sajam IZB u Njemačkoj vratio na velika vrata. Okupio je na jednom mjestu više od 900 izlagača, a moto sajma je bio: “Povezivanje mogućnosti automobila – inteligentno, digitalizovano, autonomno vozilo”. 

Bh. kompanije iz automobilske industrije dobile su šansu za učešće na ovogodišnjem sajmu zahvaljujući projektu Privredne/Gospodarske komore Federacije BiH “HelpDesk – Business Information Hub”, koji se realizuje u okviru šireg EU4BusinessRecovery projekta kojeg sufinansiraju Evropska unija i Vlada Savezne Republike Njemačke.

 

 

Cilj organizacije sajamskih aktivnosti u okviru “Help Desk” projekta je izlazak bosanskohercegovačkih kompanija na međunarodno tržište, te njihovo predstavljanje svjetskim kompanijama, umrežavanje i povećanje konkurentnosti. Direktno, time bi se ublažile i negativne posljedice izazvane pandemijom Covid-19, naglašeno je iz Privredne komore FBiH.

Osim Wagner Automotiv kompanije iz Gradačca, u Wolfsburgu, gradu Volkswagena koji i organizuje sajam za svoje dobavljače i one koje žele dobiti taj status, učešće iz BiH su uzele još i kompanije CORE Sarajevo, GS-TMT Travnik i TMD Group Gradačac. Bila je to odlična prilika za umrežavanje i razmjenu informacija o najnovijim dostignućima i inovacijama u automobilskoj industriji, kao i prilika za direktne sastanke sa evropskim kompanijama, naročito onim koje dolaze iz Njemačke. Na posebnom prostoru za B2B (business-to-business) sastanke bili su predstavnici eminentnih njemačkih udruženja, a Privredna komora FBiH je za naše predstavnike dala na raspolaganje besplatno i svoju kancelariju, smještenu u razvojnom sjedištu kompanije Volkswagen AG u Wolfsburgu.

Autoindustrija je budućnost, a poznato je da BiH ima dugu tradiciju u automobilskoj industriji. Kvalifikovana radna snaga postoji, kvalitet, inovativnost i perspektivnost su zasigurno prisutne, ali ono što je potrebeno našim kompanijama jeste podrška države i naklonjenost proizvođačima iz autoindustrije.

Primjer pozitivne bh. priče jeste upravo spomenuta kompanija Wagner Automotiv iz Gradačca (www.wagner-automotiv.ba), koja 90% svojih produkata isporučuje za automobilsku industriju tržišta Evropske unije i Švicarske. Njihovi kupci su renomirani dobavljači u automobilskoj industriji Tier 1, a  misija Wagner Automotiva je biti i ostati pouzdan isporučilac u ovoj industriji.

Razlog njihovog pojavljivanja na IZB sajmu ove godine jeste pozitivno iskustvo sa prethodnog sajma iz 2018. godine, a primarni cilj bio je utvrditi i upratiti trendove kojima ide automobilska industrija, te pronalaženje novih kupaca. Direktor kompanije Ensar Omeragić posjetu ovogodišnjem sajmu ocijenio je kao vrlo korisnu. Ostvarili su mnogo važnih kontakta, što je bio jedan od ciljeva: “Otprilike smo vidjeli koji su zahtjevi naših potencijalnih kupaca, tako da možemo kazati da je posjeta bila opravdana.

 

 

Na sajmu je zahtjevano dosta informacija od strane potencijalnih naručilaca, a posjetitelji, koji su ujedno bili i izlagači, pokazali su dosta interesa za naše djelovanje i eventualnu saradnju”, kaže Omeragić.

Vođa projekta u Wagner Automotiv, Esmir Mehanović izdvojio je nekoliko značajnijih kontakata ostvarenih na sajmu. To su prije svih kompanije Selzer (Njemačka), Saleri (Italija), Handtmann (Njemačka), BorgWarner (USA) : “Sajam je specifičan i poput sajma Euroguss nije samo za našu tehnologiju, ali smo imali utisak da se Automotiv okreće dobavljačima iz Evrope, što u konačnici predstavlja veliki potencijal i za našu autoindustriju. Uz ovu, i dosta drugih industrija će se razvijati, kao podrška ovoj grani industrije”, kaže Mehanović.

Za prethodni period u kojem se cijeli svijet našao usljed pandemije Covid-19 kaže kako je bio težak period u kojem su se morale donostiti teške odluke: “Svi uposlenici koji su imali ugovor na neodređeno su ostali i dalje uposlenici firme, a bilo je i ugovora koji nažalost nisu bili produženi. Imali smo naznake za brz rast, tako da nismo mnogo smanjili broj zaposlenih, posebeno iz razloga teškog pronalska kvalitetnih radnika na tržištu rada.”

Što se tiče proizvodnje tokom koronavirusa, ona je bila smanjena kažu za više od 50%. Samim time smanjen je bio i izvoz, jer je Wagner Automotiv 100% izvozno orijentisana firma. Esmir ističe da firme u BiH moraju slijediti nove tehnologije, jer vrijeme konveniconalnih tehnologija je iza nas: “Što prije svi počnu ovu tranziciju, biće lakše. Fokus u budućem radu kompanije biće automatizacija radnih mjesta, uz stvaranje boljih uslove uposlenicima, te smanjen rizik za nedostatkom kvalitetne radne snage, što je još jedan od problema koji će u narednom periodu eskalirati”, ističe Mehanović.

Za odlazak na ovako važan sajam i priliku za dodatno umrežavanje, Mehanović zahvaljuje Privrednoj komori FBiH: “Privredna komora FBiH nam pruža odličnu podršku. Kada se jave potrebe za umrežavanjem na domaćem tržištu, Komora je ta koja nam uvijek i u svakom trenutku može dati prave informacije”, ističe Mehanović.

Noseći pozitivno iskustvo sa oba sajma na kojima su uzeli učešće, 2018. i ove godine, iz ove bh. kompanije ne sumnjaju da će i 2024. godine biti jedan od sudionika.

 

 

 

 

Projekat EU4BusinessRecovery podržava mikro, mala i srednja preduzeća u Bosni i Hercegovini da nastave sa poslovanjem i očuvanjem radnih mjesta, a posebno će podržati poduzetnice, mlade i druge ranjive skupine u osnivanju vlastitih biznisa i u prevladavanju negativnog učinka pandemije Covid-19, stvaranjem otpornijeg poslovnog okruženja. Ukupna vrijednost projekta iznosi 13,7 miliona eura, a zajednički ga finansiraju Evropska unija (13 miliona eura) i Vlada Savezne Republike Njemačke (0,7 milion eura). EU4BusinessRecovery zajedno provode GIZ, ILO i UNDP, od 2021. godine do 2023. godine. Za više informacija, posjetite www.eu4business.ba.

 

Za više informacija o „Help Desk“ projektu, molimo Vas kontaktirajte:

 

Armin Hodžić, Tim lider

email: a.hodzic@kfbih.com

tel: 033 566 308

 

Anela Karahasan, Projekt menadžer

email: a.karahasan@kfbih.com

tel: 033 566 333

 

Scroll to Top