Hrvatske autoceste 2026. godine ukidaju "ručnu" i uvode "elektronsku" naplatu cestarine

Hrvatske autoceste su putem javne nabavke odabrale najpovoljnijeg ponuđača za uvođenje novog sistema naplate cestarine, kojim će se zamijeniti postojeći sustav ENC-a i “ručne” naplate na svim dionicama autocesta u Hrvatskoj.

U postupku pregleda i ocjene odabrana je ekonomski najpovoljnija ponuda Zajednice ponuditelja SkyToll, a. s. (Bratislava, Slovačka) i TollNet a.s. (Prag, Češka), s cijenom ponude bez PDV-a u iznosu od 79.913.480,52 eura, s rokom dovršetka radova od 24 mjeseca od sklapanja ugovora.

Na nadmetanje je pristiglo deset ponuda, prenosi Index.hr.

Sredstva za uvođenje novog sistema naplate cestarine osigurana su kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti (NPOO).

Novim sistemom zamijenit će se postojeći sistem naplate, i to rješenjem elektroničke naplate cestarine na temelju rješenja slobodnog protoka s više voznih trakova, bez zaustavljanja vozila s beskontaktnim načinima plaćanja.

U novom sistemu cestarina će se naplaćivati ovisno o pređenoj udaljenosti i skupini vozila.

To će se rješenje uvesti u postojeću mrežu autocesta i vrijedit će za sva vozila.

Dakle, bit će obuhvaćane autoceste pod upravljanjem Hrvatskih autocesta, Bine Istre i Autoceste Zagreb-Macelj.

Tehnologije novog sistema imat će dvije glavne komponente: tehnologiju za naplatu cestarine korisnicima ENC uređaja (5,8 GHz) i ALPR tehnologiju za naplatu cestarine povremenim korisnicima za laka vozila i nadzor plaćanja cestarine svih vozila.

U novom sistemu ENC uređaji bit će vezani za registarsku oznaku vozila, što znači da će se cestarina naplaćivati samo za transakcije tog vozila.

Navedeno znači i da će se svi korisnici u novom sistemu naplate, uključujući korisnike ENC uređaja i ALPR sistema, morati registrirati u sistem, pri čemu će morati dostaviti podatke barem o broju registarske oznake vozila, državi izdavanja registarske oznake i načinu plaćanja.

Pre-paid korisnici, dakle, ne smiju biti anonimni, već njihovi podaci moraju biti poznati sistemu.

Prepoznavanje vozila i naplata morat će se odvijati pri svim brzinama kretanja vozila, do čak 250 km/h.

Prema prvim najavama sistem je trebao zaživjeti početkom ove godine, potom je rok pomaknut za godinu dana, a sada vidimo da je on prema uvjetima natječaja – 24 mjeseca od sklapanja ugovora, piše Index.hr.

To znači da će naplatne kućice u Hrvatskoj biti zamijenjene tek nekad tokom 2026. godine.

Nakon njegovog uvođenja, dakle, autocestama će se voziti bez zaustavljanja.

Sustav će nuditi dva načina naplate – ili pre-paidom, uz prijavu registracijskih pločica, ili putem ENC-a. Taj će izbor imati vozači lakih vozila, dok će kamioni u svakom slučaju morati posjedovati ENC. Za povremene korisnike vjerojatno će najjednostavnije na internetskom sustavu povezati registraciju vozila s bankovnom karticom, odakle će im se vršiti automatska naplata, sukladno relacijama koje su prešli.

Scroll to Top