Predstavljen prvi električni autobus u BiH

Predstavljen prvi električni autobus u BiH

Udruženje za elektromobilnost je na poziv kompanije Sejari d.o.o., ujedno i članice Udruženja, u proteklom periodu prisustvovalo svečanom predstavljanju prvog električnog autobusa u BiH.

Kompanija Sejari d.o.o. iz Sarajeva – Generalni zastupnik, distributer i serviser za Bosnu i Hercegovinu poznatih svjetskih brendova VDL Bus & Coach, Isuzu i Krone, premijerno je bosanskohercegovačkom tržištu predstavila Isuzu NovoCiti Volt, električni autobus turske kompanije Anadolu Isuzu, koji je prema većini svojih karakteristika idealna opcija gradskog prevoza za gradove poput Sarajeva.

NovoCiti Volt je na međunarodno tržište krenuo 2021. godine, i to u Francuskoj. Od tada je proizvođač iz Turske za njega dobio već 25 narudžbi iz drugih evropskih zemalja, što je bila dovoljna nagrada za obavljeni posao.

NovoCiti Volt, koji ima odličnu upravljivost sa svojom dužinom od 8 metara, ističe se niskim operativnim troškovima i maksimalnom efikasnošću u svojoj klasi. Proizvođač ga je ponudio u varijantama s dva različita kapaciteta baterija – s 211 kWh i s 268 kWh. U skladu s tim, omogućeni su mu i dosezi u mješovitom opterećenju od 200 do 350 kilometara. 

Baterije se mogu puniti svim vrstama punjača (AC i DC), pa će na punjačima snage 22 kW, potpuno prazna baterije biti napunjena za 8,5 sati a na superbrzim punjačima snage 150 kW, bateriju je moguće napuniti za samo 2,5 sati. Zanimljiv je i izbor baterije, pa se Anadolu Isuzu opredijelio za litijum-željezno-fosfatnu tehnologiju.

Snaga motora je 270 kW, a obrtni moment čak 2.500 Nm, što višestruko nadmašuje obrtne momente koje ostvaruju konvencionalni dizelski motori. Zahvaljujući optimalnom rasporedu težine, NovoCiti Volt može

prevoziti do 51 putnika. Opremljen je sistemom regenerativnog kočenja, što značajno doprinosi iskorištenju i povećanju autonomije.

Prema trenutnim cijenama električne struje i dizelskog goriva u BiH, eksploatacija ovog autobusa 17 puta jeftinija nego eksploatacija analognog dizela. Tako će dizelski autobus sličnih karakteristika na 100 kilometara prosječno potrošiti više od 100 KM goriva, a električni će potrošiti struje u vrijednosti manjoj od 6 KM.

Kako je elektrifikacija javnog gradskog saobraćaja jedan od ključnih koraka u smanjenju zagađenja iz transporta, Udruženje za elektromobilnost pozdravlja i čestita kompaniji Sejari d.o.o. na ovom doprinosu, iskoraku i viziji gradskog prevoza u BiH, gdje se  nadamo i pozivamo nadležene institucije da stimulativnom politkom u nabavci cijena ovlašetnim zastupnicima olakšaju u nastojanjima za zdravijom sredinom.

Scroll to Top